Tower Bridge in Londen

Weekendje Londen

Duurt even, maar dan krijgen jullie ook wat 🙂 Vorig weekend zijn Olaf en ik lekker een weekendje weg geweest naar Londen. Een semi-spontane actie aangezien anders mijn frequent flyer miles zouden verlopen en dat is zonde als je bijna een vliegticket bij elkaar hebt gespaard. Voor de foto’s kijk op Flickr, voor het reisverslag, lees hieronder rustig verder!

Kensington Gardens

Dus een stedentripje geboekt naar Londen. Olaf had een leuk hotel uitgezocht in de wijk Paddington (naast Notting Hill) en op loopafstand van de underground. De eerste avond hebben we een eerste bezoek gebracht aan Hyde Park en de Kensington Gardens waar het hotel ook vlakbij lag. Daarna ergens lekker gegeten en heerlijk relaxed de kamer opgezocht.

Londen: highlights in 1 dag

De zaterdag wilden we in combinatie met de London-pass alle hotspots langs, dus eerst richting Buckingham Palace. Het was er nogal druk, maar wij hadden geen idee waarvoor. Dus maar aangesloten in de rijen rondom The Mall om te zien waar alle drukte voor was tot we vlak bij het hek stonden. En na een goed kwartier wachten luidde het volkslied en kwamen er in sneltreinvaart wat koetsen voorbij. De eerste met o.a. Kate, Harry en Camilla en niet veel later een tweede koets met daarin de Queen en Phillip. Wat wij toen niet doorhadden was dat de paarden direct achter deze koets werden bereden door William en Charles. Nog steeds geen idee hebbend wat er aan de hand was deze dag, zijn we verder gegaan. Bleek dat ze nog een keer langs zouden komen, maar er was nog meer te zien.

Big Ben

Vol goede moed op naar de Westminster Abbey. Die wilde ik wel graag zien van binnen, tot we er aan kwamen. Er stond een rij van minimaal anderhalf uur en dat was het me niet waard. Wat mooie plaatjes geschoten van de buitenkant en weer door. Via de Big Ben en de Houses of Parliament op naar de Thames. Met de London Pass konden we ook gratis met de boot, dus om de drukte in centraal London te ontvluchten hebben we een tripje naar Greenwich gemaakt. Het zonnetje scheen er af en toe bij en vanaf het water heb je best leuk uitzicht op de stad.

’s Middags na terugkomst nog de Tower Bridge in geweest en bovenop St. Pauls Catherdral geklommen. Via iets van 525 traptreden kon je naar boven, waarbij de wenteltrappetjes helemaal bovenin de koepel voor mij wel een beproeving waren. Bovenop even genoten van het uitzicht voor het tijd werd om via dezelfde enge trappetjes weer naar beneden te gaan. Tussendoor nog even verbaasd staan kijken toen een paar honderd naakte fietsers onze bus ophielden, bleek het ook nog eens de dag van de Nude Bicycle Ride te zijn, ons geluk kon niet op…

Tower of London

Op zondag wilden we graag naar de Tower of London. Een beetje bij tijds vertrokken uit het hotel, want veel van de metro’s reden niet door onderhoudswerkzaamheden. Dus op zoek naar de juiste bus… Je snapt het al, twee uur later kwamen we eindelijk aan bij de Tower of London. Gelukkig hadden we wel een snelle entree met de London-pass, dus geen rijen hier voor ons. Wel jammer dat het regende, want nu liep iedereen met een paraplu te zwaaien. Leuk om door zo’n oud gebouw rond te kunnen lopen, al moet ik eerlijk zijn, na toren nummer 4 lijkt het wel allemaal op elkaar. Je kon hier ook nog in de rij gaan staan voor het bezichtigen van de kroonjuwelen, maar deze rij was nog langer als voor de Westminster Abbey, dus hebben wij het pand verlaten.

Op naar de overkant van de Thames om de HMS Belfast van binnen te bekijken. Dit was een leuke rondleiding en ook praktisch om met de regen van deze dag even binnen te zijn. Daarna gewoon omdat het kon ook nog even de Wellington Arch opgeweest, maar de adembenemende uitzichten die ons werden beloofd waren denk ik van voor de aanplanting van het bos dat je zag. ’s Avond vooral lekker rustig aan gedaan en de F1 gekeken. Tussen de regenbuien in Canada door zelfs nog een hapje gegeten en lekker bijgekomen.

De maandag hadden we nog een halve dag voor we terug moesten naar het vliegveld. Wij met onze bagage op de rug door Hyde Park heen om nog wat laatste dingen te bekijken. De route: Hyde Park, Royal Albert Hall, Harrods, Hyde Park Corner en daarna vanaf Knightsbridge de underground richting Heathrow. Al met al een leuk weekendje weg waarin we veel hebben gezien.

Buckingham palace

Tower Bridge

(Visited 90 times, 1 visits today)

3 reacties

1. We hebben het nog wel over het Imperiar War museum gehad, maar vanwege tijdgebrek hier niet meer aan toegekomen, deze blijft dan dus staan voor een volgende keer 🙂

2. Leuk, inmiddels ben ik zelf 2 keer in Londen geweest – maar dat is met een hele groep kinderen, zie je toch minder. Tip voor een volgende keer: de IMAX bioscoop is heel vet, vlakbij Waterloo station. En de Holocaust-tentoonstelling in het Imperial War Museum, heel indrukwekkend.

Laat een reactie achter

Uw emailadres zal niet getoond worden.

Door verder te klikken op deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.