Geen afbeelding beschikbaar - Roelfina.net

Review: Twilight

leftGisteren eindelijk de film Twilight gezien. Nadat ik er veel over had gelezen her en der en zelfs mijn nichtje op haar Facebook over de boeken van Twilight praat, was ik wel benieuwd naar het verhaal. Ongeveer geheel zonder voorkennis heb ik de film gekeken. Ik heb in een aantal reviews gelezen dat men zich afvroeg of het verhaal wel duidelijk te volgen was zonder de boeken te lezen en ik kan hierop duidelijk antwoorden dat dit prima te doen is. Misschien dat als je het boek niet hebt gelezen dat het juist een redelijk vlotte film is. Je mist geen scenes en de film is dan zoals hij is.

De film gaat over Bella, een meisje dat verhuisd naar het regenachtige Forks om bij haar vader te gaan wonen. Op school komt ze Edward tegen, een mysterieuze jongen, die in het begin niets van haar lijkt te willen weten. Langzaam komt Bella erachter waar dit door komt, en redt Edward haar van een autoongeluk. Na deze scene kan Edward niet meer geheim houden dat hij niet zomaar een gewone jongen is en na wat speurwerk van Bella’s kant komt naar boven dat Edward eigenlijk een vampier is en al sinds 1918 een jongen van 17 is. Bella en Edward vallen voor elkaar, maar het is een liefde die eigenlijk onmogelijk is aangezien Edward smacht naar Bella’s bloed.

Ik was blij verrast door de film. Zo verrast zelfs dat ik de collection box van de Twilight-boeken gelijk in bestelling heb gezet. Ik vond het een verhaal waarin je meegezogen word en ben dan ook zeer benieuwd naar de volgende film “New Moon” die in het najaar uitkomt.

(Visited 33 times, 1 visits today)