Hiroshima Japan - A-bomb Dome

Tottori, Misasa en Hiroshima

Tottori

Het is al weer even geleden, maar nu toch weer even een update. We hebben een heleboel meegemaakt de laatste dagen en hebben heel wat kilometers in de trein gezeten. Na het bekijken van Himeji Castle zijn we die dag doorgereisd naar Tottori. Het Super Hotel viel niet te missen, want zodra we het station aan de goede kant waren uitgelopen struikelden we ongeveer over het grote billboard als uithangbord. Daar lekker de tassen gedumpt en toen de stad in voor wat eten.

We hebben ons naar binnen laten lokken in een tentje ergens op een 3e verdieping waar we gegrilde spiesjes en spicey fries hebben gegeten. Dit was echt even lekker na alle rijst en vis. De volgende ochtend was het ontbijt wat minder (echt Japans met veel rijst, vis, zure dingetjes en sojasaus; niet echt iets voor onze Hollandse magen). Dus toch nog maar wat yoghurt gehaald bij de supermarkt en toen op naar de zandduinen. Dit was even lekker uitwaaien en genieten van het uitzicht. Zie ook de foto voor een indruk. We hebben ook de wat ruwere kust bekeken ongeveer 10km verderop waar op dat moment net een surfwedstrijd bezig was, dus ook weer leuk om te zien.

Tottori zandduinen in Japan

Misasa

Helaas moesten we de duinen verlaten en stond de tocht naar Misasa voor de deur. Hier had Jorg een echte Onsen Ryokan voor ons geboekt (een Japans hotel met een relax bad / hotspring). Het was er lekker luxe, een ruime kamer en een mooi uitziende badruimte (foto’s komen nog later).

’s Avonds werd een heerlijk diner voorgeschoteld met heel veel verschillende soorten groente, vis, gestoofd vlees en nog steeds wat ongedefinieerde dingen… Waarschijnlijk hebben ze in de ryokan wel de grootste lol gehad om ons. Nynke en ik kregen een kommetje met iets vloeibaars. Wij proefden het en het leek een soort bouillon, erg lekker. Dus we namen een teug en leeg was het bakje. Komt de mevrouw van de ryokan weer binnen en ze kijkt zeer verontwaardigd… wat blijkt: we hebben net de jus opgedronken! Oeps, maar dat heb je zo wel eens als westerse touristen.

Misasa avondeten ryokan

’s Nachts weer eens goed geslapen en de volgende ochtend ons best gedaan om een Japans ontbijt weg te krijgen. Na het ontbijt zijn Olaf en Nynke op pad gegaan naar een tempel in een berg (Mt. Mitoku). Met het nodige klim- en klauterwerk via steile paden en kettingen zijn ze in recordtijd naar bovengelopen, maar wel pas nadat ze gechecked waren op goede schoenen, en de nodige formulieren hadden ingevuld, en een belletje omgehangen hadden gekregen. Volgens hen was het uitzicht erg mooi vanaf de berg en was het een leuke tocht, maar welke niet voor iedereen toegankelijk was.

Bergbeklimming bij Misasa Japan
In de bus terug naar Kurayoshi station kwamen Rene, Jantien en ik Olaf en Nynke weer tegen en ging de reis weer een stukje verder.

Hiroshima

Nu stond Hiroshima op het programma. Olaf en rene naar de JR Ticket-office om daar kaartjes te reserveren voor de trein naar Hiroshima. Moeilijk, moeilijk allemaal, want er lag een klein stukje spoor dat van een andere maatschappij is en daar mogen we met onze railpas niet overheen. Dus eerst maar een kaartje terug naar Tottori in de hoop dat de medewerkers daar bij de JR Ticket-Office ons verder konden helpen.

Nynke en ik hadden in de trein al door dat we in de trein naar Himeji zaten en dat dat dus eigenlijk de kant op was waar we de shinkansen naar Hiroshima konden nemen, maar helaas ons kaartje ging maar tot Tottori en we waren niet snugger genoeg om de conducteur aan te spreken.

Dus uitgestapt en weer naar de ticket office. Nog steeds een moelijk verhaal en maar weinig verbindingen die uit Tottori weg gaan. Dus maar wat bijbetaald om toch over het andere spoortje te mogen reizen en uiteindelijk heelhuids in Hiroshima aangekomen. Hier zijn we met de tram in 1 keer naar het hotel gekomen, dus onze reizen gaan wel steeds soepeler.

Hiroshima Japan

Net hebben we lekker gegeten, en vooral ook erg goedkoop, aan de Hon-dori (een overdekte winkelstraat) waar ze ook nog een leuk 315 yen winkeltje hadden waar alles te koop was voor 315 yen per stuk. Na het eten alvast rondgelopen door het Peace Park en langs de A-bomb Dome om dit ook gezien te hebben zonder hordes touristen erom heen. Morgen gaan we dit uitgebreider bekijken en het museum bezoeken, maar zo eerst een lekker nachtje slapen. Groetjes van ons allemaal!

(Visited 112 times, 1 visits today)

Laat een reactie achter

Uw emailadres zal niet getoond worden.

Door verder te klikken op deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.