Een bruiloft in Tokyo (2013)

Eind september 2013 zijn Olaf en ik naar Japan en Dubai geweest. Door de verbouwing en andere drukte ben ik er niet eerder aan toegkomen om de foto’s uit te zoeken. Dit weekend heb ik dat eindelijk eens gedaan en zijn alle foto’s van deze reis te bewonderen op Flickr. Omdat het toch een bijzondere reis was hier ook nog een reisverslag (voor zover mijn geheugen nog reikt).

Collage reis Japan en Dubai 2013

Bijzondere reis: bruiloft & stop-over in Dubai
Twee weken nadat we verhuist waren, vertrokken we richting Tokyo met als doel bij de bruiloft zijn van Jorg en Akiko. We hebben Jorg al eens eerder opgezocht in 2008 en nu hij gaat trouwen, is het een mooie gelegenheid om nog eens naar Japan te gaan. En omdat we relatief goedkoop via Dubai konden vliegen, hebben we voor de terugreis daar een stop-over geregeld.

Meji Shrine & Tokyo University
Na een beetje van de reis te zijn bijgekomen, hebben we alvast uitgezocht hoe we met openbaar vervoer bij de Meji Shrine konden komen. De plek waar Jorg & Akiko gingen trouwen. Later die dag hadden we met René, Jantien, Jorg en Akiko afgesproken om een kijkje te nemen op de Tokyo University waar Jorg werkt. Hij had geregeld dat we even met de flight simulator konden “spelen”. Een Boeing 747 laten landen, toch nog lastiger dan je zou denken.

Meji shrine Tokyo

Flight simulator

Bruiloft Jorg & Akiko
De bruiloft was een hele bijzondere gebeurtenis om mee te maken voor ons als “Westerlingen”. De dag begon met een traditionele Japanse bruiloft in de Meji Shrine in Tokyo met de bruid en bruidegom in traditionele kleding. Na de ceremonie in de tempel (met Sake proost om 11 uur ’s ochtends) werden we naar een nabijgelegen complex gebracht voor een uitgebreide lunch. Hier werd een Sake vast kapot geslagen om te proosten op het pasgetrouwde stel, waren er speeches en werd er door het bruidspaar omgekleed in Westerse bruidskleding. Een hele ervaring om eens bij te mogen zijn.

Kapot slaan van een Sake vat

Jorg & Akiko

’s Avonds eindigde de dag met een “Nederlands” bruiloftsfeest. Niet echt gebruikelijk in Japan, maar vanwege het grote aantal buitenlandse gasten een extraatje. Op weg daarheen nog even genoten van de drukte bij de Shibuya crossing. Heerlijk met een kopje koffie voor het raam van de Starbucks mensen kijken.

Shibuya Crossing

Kamakura
Van René en Jantien kregen we te horen dat Kamakura de moeite waard was om eens te bekijken. Aangezien dit heel mooi als dagtrip vanuit Tokyo te doen is, zijn we op pad gegaan. Doel was eerst om daar lekker aan het strand te gaan liggen, relaxen en een beetje zonnen. Helaas was het vrij koud en wat bewolkt die dag, dus het werd een dagje cultuur snuiven in de verschillende tempels die ze daar hebben.

Buddha in Kamakura

Lake Kawaguchi & Mt. Fuji
Door Jorg zijn ouders waren we uitgenodigd om hen op te zoeken in de buurt van Mt. Fuji waar ze een huisje hadden voor die week. Wij in de trein die kant op, naar Lake Kawaguchi. Het was heerlij kzonnig weer, alleen was Mt. Fuji helaas in de wolken gehuld, dus daar hebben we weinig van kunnen zien. Wel heerlijk genoten van de natuur rondom Lake Kawaguchi: met een kabelbaantje een berg op, een rondvaart over het meer, bezoeken van ijsgrotten, noodle soup eten, etc., ofwel een geslaagd uitstapje.

Lake Kawaguchi

Mt. Fuji in de wolken

Stop-over in Dubai
Na een turbotripje Japan, was het op de terugweg nog tijd voor een stop-over in Dubai. Een stad om een keer gezien te hebben. Als “domme Hollanders” hadden we bedacht wel met de trein en lopend naar het hotel te kunnen. Hier hadden we ons wat op verkeken. Behalve dat je als voetganger niet echt een plek hebt in Dubai was het ook nog eens het heetst van de dag en daar loop je dan met je koffers. Uiteindelijk voor het laatste stukje toch maar met de taxi.

’s Middags richting de Dubai Mall gegaan en de Burj Kalifa in geweest. Volgens het hotel moesten we dit ruim van te voren boeken, maar bij aankomst konden we gewoon doorlopen. Vooral niet te vaak nadenken dat je op een halve kilomater hoogte staat en genieten van het uitzicht. ’s Avonds de fonteinen show bij de Dubai Mall bekeken en de dag erop heerlijk genoten van het zwembad en relaxed het laatste stukje van de terugreis aangevangen.

Burj Kalifa

Fountain show at Dubai Mall

Wil je meer foto’s zien van deze reis? Bekijk ze dan op Flickr.

(Visited 456 times, 1 visits today)

Laat een reactie achter

Uw emailadres zal niet getoond worden.

Door verder te klikken op deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.